SZYBKI WYPAD W TATRY 2014

na szlaku przez Dolinę Roztoki do Doliny Pięciu Stawów

📍 Wciąż nie mogę uwierzyć, że w końcu po roku rozłąki znów zobaczę moje ukochane góry! Tatry to miejsce, gdzie czas staje, myśli ulatują z głowy, a ja osiągam najwyższy stopień spokoju. Zen w najczystszej postaci... Decyzja o wyjeździe zapadła jakiś czas temu, ale to weekendowe spotkanie z przyjaciółmi wyklarowało bardziej szczegółowe plany. Kiedy jednak rozważaliśmy, czy odwiedzić polską, czy słowacką stronę, trochę odwlekając postawienie kropki nad przysłowiowym 'i', okazało się, że decyzję o dokładniej lokalizacji musimy podjąć tak szybko, jak szybko wynająć mieszkanie, bo Boże Ciało i towarzyszący mu wydłużony weekend wyciągają ludzi z domów. I klamka zapadła. Jedziemy do Smokovca! To idealne miejsce do punktu wypadowego na wszystkie słowackie szlaki.

📍 Niestety pojawiła się rysa na naszym radosnym planie, ponieważ do 15 czerwca zamknięta jest znakomita większość tras na szczyty, w tym Rysy i Czerwoną Ławeczkę, które chcieliśmy zdobyć. Ponieważ nasi przyjaciele będą po raz pierwszy w Tatrach Słowacji, pomyślałam, że możemy im pokazać część tras prowadzących do schronisk oraz Słowacji Raj. Trzy lata temu, zmuszeni przez pogodę opuściliśmy wysokie szlaki i postanowiliśmy odjechać trochę na południe i przeszliśmy przez Wąwóz Sucha Bela. To niesamowite miejsce, gdzie w otoczeniu wijącego się strumienia, zieleni i skał przemierza się niesamowite wąwozy, to wspinając się w górę, to schodząc w dół. Na szczęście pozostało jeszcze trochę do zobaczenia i jeden z dni na pewno poświęcimy na przetarcie kolejnych szlaków. Odliczam dni do wyjazdu! Byle szybciej!