DOLNY ŚLĄSK- WROCŁAW, KSIĄŻ I KOLOROWE JEZIORKA

Jednym ze znaków rozpoznawczych Wrocławia są krasnale, które można spotkać w całym mieście.

📍 Długi weekend za nami, a spędziliśmy go bardzo aktywnie, odwiedzając Wrocław i okolice. ZOO, w którym nie byliśmy od kilku lat zyskało między innymi nowe afrykarium i kilka spektakularnych wybiegów. To idealny czas na wizytę ponieważ zieleń w parku jest jeszcze świeża i soczysta, a kolory kwiatów powalające. Mieliśmy również szczęście, ponieważ pawie postanowiły dać pokaz i przez kilkanaście minut siedzieliśmy jak zahipnotyzowani :) Poza ogrodem zoologicznym na naszej liście must see nie mogło zabraknąć Sky Tower- widoki naprawdę zapierające dech w piersiach.

📍 Udało nam się również wybrać do zamku w Książu. Zamek i otaczająca go okolica są niesamowite i tak krótki czas jaki mogliśmy poświęcić tego dnia na odwiedzenie tego miejsca, są zupełnie niewystarczające. Marzy nam się motocyklowa wyprawa na Dolny Śląsk, której przewodnim motywem będą zamki południowej Polski.

📍 Wisienką na naszym podróżniczym torcie miały być Kolorowe Jeziorka w Rudawach Janowickich, ale przywitały nas ciepłym letnim deszczem, który zamienił się w regularną burzę z gradem! Mimo wszystko to był szalenie radosny czas i naprawdę naładowaliśmy baterie na kolejne tygodnie pracy :) Mam nadzieję, że wrócimy tam podczas kolejne podróży na Śląsk, bo to wyjątkowe miejsce na mapie Polski i do odkrycia zostało jeszcze wiele!

Motylarnia we wrocławskim zoo to magiczne miejsce.

Podczas naszej wizyty pawie dały prawdziwy pokaz. Siedzieliśmy naprzeciw nich przez kilkadziesiąt minut podziwiając to barwne show.

Na osobny post zasługuje afrykarium i podwodny świat, jednak zdjęcia nie oddają klimatu tego miejsca. To jest coś, co koniecznie zobaczyć trzeba!

Widoki ze SKY TOWER zapierają dech w piersiach. Z ich okiem roztacza się bajeczna panorama Wrocławia.

Całe otoczenie zamku w Książu jest bajeczne, a koniec wiosny to idealna pora na podziwianie ferii barw, jaką roztaczała natura. Od wszystkich odcieni zieleni, przez tęczę kwiatów rododendronów!

Przepiękny dziedziniec i wejście do zamku w Książu.

Widok na zamkowe ogrody zapiera dech w piersiach.

Ogrody zamku w Książu.

Kolorowe Jeziorka nie przywitały nas słońce, jednak ucieczka przed prawdziwym gradobiciem, świeże truskawki mokre od letniego deszczu i towarzystwo dawno niewidzianej rodziny zrekompensowały nam paskudną pogodę.

Cztery kolorowe jeziorka leżą u stóp Wielkiej Kopy- tu widok na jedno z nich.

Pogoda pozwoliła nam dotrzeć do błękitnego jeziorka, które przez spływające do niego piaski zmieniało się jak w kalejdoskopie.

Błękitne jeziorko.

PODOBNE POSTY

10 komentarze

1. Bardzo piękne zdjęcia :) Chociaż największe wrażenie zrobiło na mnie chyba zdjęcie z motylem.

OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie to samo miałam napisać co Kamila :)
    Motyl najlepszy :)
    Uściski Olu.

OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalna nie będę ;) Piękne zdjęcie z motylem :) I ja chętnie bym się do Wrocławia wybrała, tylko troszkę daleko mam, byłam tam 12 lat temu i to tylko przelotem - ale mam nadzieję, że moja noga jeszcze tam postanie :)

4. Wrocław... achhh może kiedyś go zwiedzę. Zdjęcia piękne i też zgadzam się z przedmówcami, że najpiękniejsze jest z motylem. Pozdrawiam serdecznie

5. To musiał być dobry czas. Jeziorko i ogrody piękne.

OdpowiedzUsuń
  6. Oj, jak ja Ci zazdroszczę! Odwiedziłaś miejsca, które bardzo lubię:) Pozdrawiam:)

7. Ostatnio byłam we Wrocławiu, co prawda nie jakoś szczególnie długo bo czuję niedosyt, ale na pewno za kilka tyg. znów się wybiorę;) Oczywiście w Afryarium musiałam być....Podobno jest jeszcze świetne Muzeum Wody otwarte od grudnia, które warto odwiedzić (taksówkarz tak mówił) więc na pewno chciałabym jeszcze i tam zajrzeć;) A kadry świetne, oddają klimat!

8. Do Wrocławia zaglądamy co 2 lata, bo choć do przejechania cała Polska niemalże, to siostrę odwiedzić wypada czasami na jej włościach :D Nad jeziorkami jeszcze nie byliśmy. Afrykarium to hit zeszłych wakacji - nasza Zu zahipnotyzowana :) I jeszcze makiety kolejowe na dworcu Świebodzkim.
    Agnieszka

OdpowiedzUsuń
  9. Telefonem, a takie piękne zdjęcia!! Widać po nich, że bardzo udany weekend :)

10. Zdecydowanie polecam Dolinę Pałaców i Ogrodów! Perełki !

Wszystkie prawa zastrzeżone © Pakuj się Misiu!